Klooien bij de Bibliotheek in Wijchen

Tijdens de schoolvakantie (van 9 juli tot 17 augustus) kunnen kinderen in Bibliotheek Wijchen niet alleen boeken lezen, maar ook DOEN. Dat houdt in: een tank besturen, stropdassen knopen, kevers verzamelen of een glow-in-the-dark drilpudding maken. Om maar iets te noemen.
Met de gekste en gezelligste boeken vol met leuke activiteiten is een 'klooien met kinderboekencollectie' gemaakt, waarmee kinderen aan het 'klooien' worden gezet.

Eigen expositie

De kinderen kunnen natuurlijk thuis gaan klooien, maar ook in de Bibliotheek zelf. Er zijn verschillende zomeractiviteiten, zoals Mad Science, interactief kindercabaret, klooien met kiekjes en 'maak je eigen mini-teken- of schrijfboekje'. Door mee te doen aan de activiteiten kunnen de kinderen stempels verzamelen. Met een volle stempelkaart krijgen ze een 'Klooien met kinderboekendiploma'. Alle gemaakte werken komen in een doorlopende expositie in de Bibliotheek Wijchen te hangen of staan.