Mobiele Roboc@r leert kinderen basis van programmeren

Foto Robocr4Bibliotheek Nijkerk presenteerde de nieuwe Roboc@r eind juni aan het publiek. Het is de eerste flexibele 'programmeermobiel' waarbij alles rondom techniek en robotica in compacte vorm aanwezig is. Kinderen, maar ook volwassenen, kunnen in korte tijd kennismaken met techniek en programmeren. De Roboc@r is ontwikkeld in samenwerking met Fishertechnik.

Summerschool

De Roboc@r is een onderdeel van de Summerschool, een programma gericht op techniek en leren programmeren tijdens de zomerperiode in de bibliotheek. De andere activiteiten tijdens de Summerschool zijn een Drone-cup wedstrijd, workshop handletteren, programmeren met blue-bots en muziek maken met behulp van bijvoorbeeld fruit met de MakeyMakey.

Innovatiegelden

Het Summerschool-programma is gezamenlijk ontwikkeld door de Bibliotheken van Brummen/Voorst, Bibliotheek Nijkerk en Bibliotheek Noord Veluwe. De ontwikkeling van de Roboc@r is mede mogelijk gemaakt door de innovatiegelden van Rijnbrink.